SimPle Gift of joY aRe liFe's speCiAl mEmoRieS...So maNy forGotteN daiLy TreasuRes..Is lIke SomeOne wHo Won'T reAd a Book....The CoVer is opEn AnD cLoSed wiThOut ThoUgh...

SKPI

sesuai ngan tajuk di atas...
"SKPI"
any way, korang tahu x SKPI 2 stand 4 what??
SKPI is 1 of the school that we have a program before....
SKPI is SEKOLAH KEBANGSAAN PUCHONG INDAH...
sesuai ngan namanya...sekolahnya sangat indah...sangat cantik...
Dalam keindahan sekolah ini, dihiasi oleh adik2x yg sangat indah dan pandai2x berlaka...

1/10/2011...program di SKPI..
Di ketuai oleh BRO F...dan bersama barisan fesi2x asa yang lain iaitu raje,ayie,saiful, arif,rafi,kak tiq,zam, kak honey n kak anne..inilah barisan fesi2x terhebat yang bersama2x dengan aku mengendalikan sekolah ini...
Ini merupakan program kali ke-3 aku bersama adik2x dari SKPI..

Program Per-1 bersama barisan adik-adik darjah 6 group A..iaitu kelas2x cemerlang... Program ke-2 bersama adik2x darjah 6 juga tp group B..kelas kurang cemerlang...tp bukan x pandai ye..cuma KURANG SIKIT jew...dan kali ini bersama-sama dengan adik2x kumpulan ASNAF (anak zakat selangor)

Program pertama tidak memberi ape2x kesan kepada aku sangat..kerana ini adalah program pertama kali aku bersama dengan adik2x sekolah ini..program di kem sg. congkak yang membawa kepada pertemuan aku dengan seorang adik ni yang sentiasa mengembirakan dan menyejukan hati aku apabila melihat dan memandangnya...


Inilah dia...adik Mohamad Eizlan B Ahmad.


One more pic of him...

Adik ilan, nama gelaran yang aku berikan kepada dia..hubungan aku dengan dia rapat sbb dia adalah adik angkat aku..selalu chat di FB..selalu msg...ini lah dia...sowng2xnya adik angkat yang paling aku sayangi..

aku masih lagi menyimpan surat yang diberikan olehnya kepada aku sebelum dia berangkat pulang dahulu..isi suratnya tertulis:

Assalamualaikum, abang Daus. Saya ingin meminta maaf kepada abang, saya thu saya banyak buat salah pada abang. Saya harap abang maafkan saya.Sayang abang!!!
Dri:Eizlan/Elan/lan...

itulah kandungan isi suratnya...

tetapi motif aku post ni bkn nk menceritakan tentang dia, aku nk menceritakan tentang ape perasaan aku rasa apabila melihat adik2x sebegini di usia begini..

Apabila program kali ke-3 ini diadakan, aku lebih rapat dengan adik-adik di sekolah ini..Mereka semua seperti adik-adik aku sendiri..

Sedih hati ini bila mendengar cerita daripada mereka..ada cerita yang sedih, ade cerita yang jelik dan ada juga cerita yang gembira..Sebenarnya, jika kita lihat adik-adik ini masih kecil dan masih mentah dalam hal2x dunia ini..2 la angapan kita kepada mereka an..tp pernah x kita selami jiwa dan hati mereka??TIDAK!!

Tetapi itu bukan aku, aku cuba menyelami hati dan jiwa mereka. Keinginan aku untuk tahu, setinggi manakah pengetahuan mereka berkaitan dunia ini membuatkan aku beranikan diri untuk bersuara dan bertanya mereka..Jika dilihat pada wajah dan tingkahlaku, kita bole menilainya..Sebenarnya adik-adik ini terlalu terikut dengan arus pemodenan zaman sekarang.. Pergilah kamu bertanyakan kepada mereka apa aktiviti yang mereka lalukan di belakang pengetahuan ibubapa dan guru-guru mereka??
Jawapannya semuanya sama hisap rokok, tengok video lucah, maen game dan sebagainya...
Inikah generasi yang kita mahu??yang kita ingin develop?? jawapannya TIDAK kan??
aku cuba lagi untuk memahami mereka dengan banyakkan soalan aku berkaitan ini..
Jawapannya hapir sama dengan apa yang aku rasa..langsung tiada perbezaan..
Sedih dan hiba hati aku apabila melihat adik2x sebesar ini mula menjerumuskan diri mereka kepada benda-benda yang tidak berfaedah dari kecil lagi..

Lantaran itu, aku memutuskan untuk berkongsikan pengalaman yang ada kepada mereka disamping menjayakan program2x yang di aturkan oleh konsultan..Aku berharap sangat, sedikit sebanyak membuka pintu adik2x ini untuk menjauhi benda2x yang tidak berfaedah..

0 ulasan:

MenGhiTUng MaSa


JuSt enTerTaiNmEnt

My FolloWerS

WhaT's On YouR MinD??

Mai smbang2 kat cni....

Dah BanYAk MaNa??

Web Site Hit Counters

Nak MntAk ToloNg CkiT bLOh??

Tolong ingatkan saya
Andai saya terlupakan Tuhan
Dalam kelapangan dan kesibukan
Dalam kesenangan dan kesusahan

Tolong ingatkan saya
Jangan jadi anak derhaka
Mak ayah dilupakan jangan
Usah diluka hati dan perasaan


Tolong ingatkan saya
Supaya ingat pesanan guru
Bukan sekadar peringatan
Tapi tarbiyah berpanjangan

Tolong ingatkan saya
Dengarlah dan bacalah al-quran
Tika radio penuh hiburan
Tika tv penuh hindustan

Tolong ingatkan saya
Di mana islamnya zahirku
Jika aurat didedahkan
Disingkat, diketat dan dijarangkan

Tolong ingatkan saya
Jadilah sahabat yang baik
Sentiasa memberi peringatan
Sentiasa menerima teguran

Tolong ingatkan saya
Kalau bercinta biar keranaNya
Dalam memilih utamakan Iman
Kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan saya
Hidup ini satu kembara
Kutiplah mutiara dalam perjalanan
Moga di sana menjadi bekalan